چرا پتروک

پتروک در زبان بندری وحوالی ان به معنی جرقه اتش می باشد که به صورت پروک هم تلفظ

می شود

بعضی از دوستان از بنده دلیل این انتخاب را می خواستند که باید بگم دلیل اول با توجه به موضوع وبلاگ

همان طور که یک جرقه کوچک می تواند اتشی عظیم را ایجاد کند ایده ویا طرحی به ظاهر کوچک هم منشائ خدمات بسیار بزرگی می شود ودوم اینکه بنده از دوران کودکی به تیم فوتبالی به همین نام علاقه فراوانی داشتم وحتی بیشتر زمان بازیگری خودم در این تیم بازی کرده وعناوین زیادی رو هم با همین تیم کسب کردم هر چند که  مدتی را هم در تیم رقیب یعنی انقلاب  بودم

 

مهر به بهانه مهر

 

 

 

images/20071107/fish3.jpg

 

 

 

 

 

 

به بهانه ی نزدیک شدن به ماه مهر  وبازگشایی مدارس  با توجه به تجربه ۱۵ سال کار در امر اموزش لازم دیدم چند نکته کوچک اما خیلی مهم را در جهت استفاده اولیائ محترم یاداوری نمایم

۱-به یاد داشته باشیم انتظار بیش از استعداد وتوانایی فرزندمان نداشته باشیم

۲-از مقایسه فرزندمان با بقیه بپرهیزیم وفقط میزان پیشرفت خودش را مورد مقایسه قرار دهیم

۳-حضور مداوم و ارتباط تنگاتنگ با مدرسه به میزان قابل توجهی در پیشرفت تحصیلی واخلاقی دانش اموز نقش دارد

۴-مشکلات خانوادگی ومالی وکاری تاثیر منفی بر ذانش اموز دارد تا حد امکان این مشکلات را به

انها انتقال ندهیم

۵-سعی کنیم بر انجام تکالیف وحل تمرین مسائل درسی فقط نظارت داشته باشیم و از کمک هایی که باعث وابسته شدن انها می شود بپرهیزم

۶-تا جایی که ممکن است از گرفتن کلاس خصوصی به صورتی که موجب عادت شود خود داری کنیم

۷-نسبت به شناخت دوستان وحتی خانواده ی دوستان فرزندمان بی تفاوت نباشیم

۸-ساعت ورود وخروج از مدرسه وتوجه به ان را نباید فراموش کنیم

۹-ازنقش مذهب ومعنویت در تمام مراحل زندگی فرزندانمان غافل نباشیم

۱۰-الگوی مناسبی در زندگی برای انها باشیم 

سخنی باهمکاران

من به این نتیجه قاطع رسیدم

*که عامل تعیین کننده کلاس من هستم

*این روش شخصی من است که این جو  را بوجود می اورد

*حال وهوای کلاس را روحیه من می سازد

*من به عنوان معلم که می توانم زندگی شاگردانم را شیرین وتلخ کنم

*می توانم تحقیر یا تمسخرکنم صدمه بزنم یادرمان کنم

*رویهمرفته این پاسخ من است که تشدیدیا تخفیف یک بحران وانسان یا نا انسان شدن یک کودک را معین می کند

هایم گینوت

انبیا وتربیت

تمام انبیا موضوع بحثشان و موضوع تربیتشان وموضوع عملشان انسان است. امده اند این موجود

طبیعی را از مرتبه طبیعت به مرتبه عالی برسانند.

انبیا برای انسان امدند وبرای انسان ساختن .انسان منشائ همه خیرات است و اگر انسان نشود منشائ  همه    ظلمات .واز میان تمام ادیان ومکاتب مکتب حیات بخش ونورانی اسلام برای رشد

وتعالی انسانها وتربیت وسازندگی انها اهمیت خاص قایل شده است به نحوی که می توان اسلام را دین تعلیم وتربیت دانست.

اما پیامبر اسلام که به مکتب نرفت وخط ننوشت

* خود معلمی بزرگ برای بشر گردید

* کتاب  معجزه ی باقی وجاوذانش بود

*اگر دو مجلس عبادت ودانش اندوزی در جایی تشکیل می شد در مجلس دانش حضور می یافت

روش تعلیمی او  عملی  بود

*تزکیه را مقدم بر تعلیم می دانست

نشریه اموزشی معراج اندیشه